“Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”

Vaivaru pamatskola arī 2018./2019.m.g. turpina realizēt ESF projektu

Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”.

Valodu jomā Starppriekšmetu un vienaudžu sadarbības projekts „Valodu labirintos” septembrī 6. klases skolēnus veda ceļojumā krievu valodas Burtu zemē. Skolēni salīdzināja latviešu un krievu alfabētus un veidoja Burtu mājas.

16.oktobrī, pasākuma „Veltījums Latvijai” ietvaros, 8.klases skolēni viesojās jaunatvērtajā Dubultu bibliotēkā, iepazīstoties ar dzeju un apskatot Latvijas simtgadei veltītu izstādi.

Oktobrī 8. klasē notika arī integratīvā stunda „Hronometrs – hronometrija – hronoloģija – hronotipi”, sasaistot latviešu un krievu valodas, sportu, bioloģiju un vēsturi.

Drīzumā – patriotiskas dzejas konkurss Latvijas simtgadei.

STEM un vides jomā notiek projekta logo izstrāde.

Tāpat skolēni turpinās iepazīt Google Earth iespējas vides izziņā.

Septembrī un oktobrī skolēni diskutēja par cilvēka rīcības ietekmi uz vidi tēmā „Plastmasa: videi nodarītais kaitējums”, kā arī piedalījās praktiskās aktivitātēs, atklājot skolas teritoriju matemātiskos aprēķinos.

  1. oktobrī skolēni piedalījās piekrastes jauniešu forumā „Zaļai Latvijai – zaļai jūrai”, kas notika Bulduru Dārzkopības vidusskolā, kura mērķis ir veidot jauniešu jēgpilnu izpratni par planētas resursu – ūdens, zemes un klimata savstarpējo mijiedarbību. Skolēni dalījās pieredzē par Zemes dienas, Ūdens dienas, Bioloģiskās daudzveidības dienas un Dienas bez auto līdzšinējām aktivitātēm savās skolās un diskutēja par nākotnes pasākumu iecerēm.

2018.gada 22. maijā Vaivaru pamatskolas 4.-8. klases skolēni ESF projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001

“Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros piedalījās praktiskajās nodarbībās, kuras notika Latvijas valsts mežu dabas parka „Tērvete” Zaļajā klasē.

Vairāku stundu garumā skolēni mācījās dažādās praktisko uzdevumu darba pieturās, lai pilnveidotu savas kompetences, pielietojot teorētiski iegūtās zināšanas praksē: skolēni ar dažādiem paņēmieniem veica garuma mērīšanu, koka augstuma noteikšanu un procentuālos aprēķinus, mācījās noteikt malkas tilpumu un veikt meža atjaunošanas aprēķinus. Nodarbības papildināja vides izziņa pedagogu vadībā, izstaigājot Meža dzīvnieku taku, iepazīstot kukaiņu un dzīvnieku daudzveidību.

Neiztrūkstošs bija arī brauciens ar mazo vilcieniņu.

Nodarbībās tika pilnveidotas skolēnu praktiskās matemātikas iemaņas, gūtas jaunas zināšanas par vidi un, protams, lieliski pavadīts laiks dabā!

ESF projektā Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, kas ilgs no 01.01.2017 – 31.12.2020, iesaistījušās 253 vispārējās izglītības iestādes visā Latvijā. Jūrmalā projektu realizē 7 skolas.

Projekta mērķis ir nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.

Vaivaru pamatskolā projekta ietvaros plānoti ilgtspējīgi individuālās pieejas attīstības pasākumi mācību satura apguvei un ārpusstundu pasākumi 4 jomās: valodas jomā, STEM un vides jomā, kultūrizglītības un radošās industrijas jomā un multidisciplinārā jomā – individualizētas nodarbības, nodarbību cikli, mācību vizītes, starppriekšmetu plenērs, nometne u.c.

Projektā iesaistījušies 10 Vaivaru pamatskolas skolotāji. Projekta koordinatore Vita Ķērpe.

Projekta rezultātā tiks izveidota ilgtspējīga pašvaldību vispārējās izglītības iestāžu atbalsta sistēma izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai, kas ietvers metodoloģisku ieteikumu izstrādi un pielietošanas mācības, IKT resursus, pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi, ārvalstu metodiku ieviešanu u.c.

2018.gada 28.martā

ESF projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros Vaivaru pamatskolas skolēni iesaistījušies visdažādākajās aktivitātēs.

5.klases skolēni izstrādāja mini-projektu ”Egg parachute”.

Projekts veicināja angļu valodas izmantojumu komunikācijā; skolēni strādāja grupās, uzlabojot sadarbības prasmes, kā arī, izstrādājot izpletņa modeli, trenēja analītisko domāšanu. 

  1. klases skolēni mācījās meklēt informāciju internetā, sagatavojot jautājumus viktorīnai par Latviju.

Pasākuma „Mana mīļākā grāmata” ietvaros skolēni paši veidoja ilustrācijas savai iemīļotākajai grāmatai. Rezultātā tapusi izstāde, ko ar interesi aplūko gan skolēni, gan pieaugušie.

Nodarbībās „Matemātika dabā” skolēni mācījušies pielietot vidējo aritmētisko skaitli, veicot dažādus mērījumus dabā. Fiksēti ūdens līmeņa, meža blīvuma, soļa garuma, pludmales platuma u.c. dati, tā gūstot izpratni par statistikas saikni ar vidi un attīstot orientēšanās prasmi.

Izmantojot ziemīgos laikapstākļus un olimpisko spēļu aktualitāti, skolēni apguva tehnikas sniega konstrukciju veidošanā. No sniega, ūdens, sāls un mežā atrastiem kokiem tika veidota sava bobsleja trase, kur sportošana notika ar ragavām un sniega maisiem.

Turpmāk daļa projekta aktivitāšu arvien vairāk tiek plānotas āra apstākļos, apvienojot mācīšanos un iespēju baudīt pavasari dabā.

Projekta koordinatore Vita Ķērpe

Aktualitātes
< 2019 >
Janvāris
Pr.Ot.Tr.Ce.Pk.Se.Sv.
 123456
789
  • 12:00 -14:00
    2019-01-09

    Kokteilis ar direktori “Briedīškrogā” skolēniem.

  • 13:00 -15:00
    2019-01-09-2019-02-28

    Slidošana Majoru ledus hallē ( pēc atsevišķa plāna)

10111213
14151617181920
2122232425
  • 11:00 -12:00
    2019-01-25

    Rakstniecības un mūzikas muzeja ceļojošās nodarbības projekta „Skolas somas” ietvaros:

    • drāmas darbnīca 3.-4. klase
    • skaņu pavēlnieks 5. klase
    • rokrakstu mednieks 7.-8. klase
2627
28293031